IJS, yabancı ziyaretçi sayısında yüzde 8’lik artış yakaladı

İçindekiler

    IJS, yabancı ziyaretçi sayısında yüzde 8’lik artış yakaladı

    Informa Markets, mücevher dünyasını buluşturan IJS’in (Istanbul Jewelry Show) 55.’sini Elmas Kule sponsorluğunda, 17-20 Nisan 2024 tarihlerinde İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleştirdi. Türkiye ile birlikte 16 ülkeden bin 500’ün üzerinde firma ve markanın katıldığı IJS, 70 bin metrekare alanda 139 ülkeden 30 bini aşkın ziyaretçi ağırladı. Başta altın takı, mücevher, montür, pırlanta, değerli taş ve gümüş olmak üzere en yeni ürün, tasarım ve koleksiyonların vitrine çıktığı fuarın IJS Tech bölümünde ise mücevhere hayat veren makine, ekipman ve teknolojiler bir arada sergilendi. Mart 2023’te düzenlenen fuara göre IJS Nisan 2024, yabancı ziyaretçi sayısında yüzde 8’lik artış yakaladı. Yine Mart 2023 fuarına göre Nisan 2024 fuarı; Uzak Asya ülkelerinden gelen ziyaretçi sayısında yüzde 180, Kuzey Avrupa ülkelerinden yüzde 68, Orta Asya ülkelerinden yüzde 64, Güneydoğu Asya ülkelerinden yüzde 63, Pasifik ülkelerinden yüzde 47, Kuzey Asya ülkelerinden yüzde 32 ve Güney Avrupa ülkelerinden yüzde 30 artış yakaladı.

    İhracatı artırmak, ihraç ürünleri için yeni pazarlar keşfetmek ve satıcıların mevcut pazar payını korumasını sağlamak amacıyla Mücevher İhracatçıları Birliği ve Informa Markets tarafından “Uluslararası Alım Heyeti Programı” gerçekleştirildi. Program kapsamında sektörün önemli firma ve markalarının bin 300’den fazla temsilcisi fuarda alıcı olarak ağırlandı.


    “Mücevher sektörünün kalbi burada atıyor”

    Türkiye mücevher sektörünün, yıllık ihracatının yüzde 80 gibi önemli bir oranını IJS fuarlarından karşıladığını belirten IJS Kurucu Ortağı Şermin Cengiz, “Her buluşmada, hep çok daha fazla profesyonel ziyaretçiyi markalarımızla buluşturmanın gayreti içindeyiz. Bu yıl ilk kez Nisan ayında açtığımız IJS’i, çarşambadan cumartesiye dört gün boyunca toplam 30 bini aşkın sektör profesyoneli takip etti. Bunların yüzde 41’i yurt dışından geldi. Dolayısıyla IJS, sektörün ihracatına doğrudan katkı yapma misyonunu güçlü bir şekilde devam ettiriyor. Mücevher sektörünün kalbi IJS fuarlarında atıyor” dedi.


    Mücevherin ışıltısı, IJS markası altında parlayacak

    Bin 500’den fazla firma ve markanın katıldığı fuarın açılış akşamı, tarihçi Pelin Batu’nun moderasyonu ile gerçekleşen lansmanda ise fuarın yeni isim ve logosu tanıtıldı. Düzenlenen lansmanda, mücevherin tarihin sıfır noktasından bugüne ve buradan da sonsuz geleceğe uzanan yolculuğundan ilham aldıklarını söyleyen Cengiz, “IJS olarak gücümüzün ve aynı zamanda mirasımızın bilinciyle, sektörümüzü parıltılı bir ışıkla dönüştürüp, büyütüp aydınlatmaya devam ediyoruz” dedi. Fuarın, IJS markası ve İstanbul’un simgesi modern lale figürüyle, dünya mücevher sektörüne ışık tutmaya devam edeceğini söyleyen Cengiz, bu dönüşümün sadece bir dönüm noktası değil, aynı zamanda bir başlangıç olduğunu vurguladı.


    Ziyaretçiler, sektöre ilham olan IJS etkinliklerini ilgiyle takip etti

    Dünyanın en büyük beş mücevher fuarı arasında yer alan ve Türkiye’nin bu alandaki ilk ve tek uluslararası ihtisas buluşması olan IJS sadece ticaret platformu olmanın da ötesinde, mücevherin geleceğini bugünden şekillendiren, sektöre ilham olacak önemli etkinliklere ev sahipliği yapmaya devam etti. Mücevher sektöründe başlatılan kültür sanat hareketinin önemli bir adımı olan ve Mücevher İhracatçıları Birliği ile IJS desteğiyle düzenlenen ‘Art for Jewellery: Inspiration Hub’ etkinliği, kuyumculuk alanında sanata ve sanatçılara değerli katkılar sundu. Yine Mücevher İhracatçıları Birliği ve IJS ortak projesi olan Designer Club etkinliğinde ise, yurt içi ve yurt dışından takı tasarımcıları ile mücevher ustaları, ürettikleri koleksiyonları, fuarda kendilerine ayrılan alandaki özel bir stantta sergileyerek, ürünlerini dünyaya tanıtma fırsatı buldu.


    Mücevherin yarınına yapay zekâ yön verecek

    Sektörün gelecek trendlerini belirleyen WGSN Semineri, bu yıl da IJS ev sahipliğinde gerçekleştirildi. ‘Sürdürülebilirlik’ ve ‘Yapay Zekâ’ unsurlarının, mücevherin yarınını şekillendireceği öngörüsünde bulunan WGSN’in, fuara özel hazırladığı ‘Mücevherde Sonbahar & Kış 24/25 Trendleri’ sunumunu takip eden sektör profesyonelleri, kendilerine ilham olacak tasarım detaylarını, büyüleyici malzemeleri ve renkleri keşfetti. ‘Mücevher Kadınlar ve Sürdürülebilirlik’ panelinde ise, sektöre kadın girişcilerin ve kadın mücevher sektörü temsilcilerinin sayısının daha da artması ve sürdürülebilir bir gelecek için neler yapılabileceği tartışıldı.

    Etiketler

    IJS, yabancı ziyaretçi sayısında yüzde 8’lik artış yakaladı Yorumlar - 0

    Yorum Ekle

    Sorunuz var mı ?

    İletişim Kurun: Sorularınız, önerileriniz veya işbirliği teklifleriniz için bizimle iletişime geçmekten çekinmeyin. Size yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız.