İçindekiler
Google, I/O 2024 geliştirici konferansında Search Generative Experience (SGE) adlı yeni bir laboratuvar özelliğini tanıttı. Bu özellik, ABD’deki kullanıcılara bu hafta sunulacak ve diğer ülkelerde de kısa bir süre içinde erişilebilir olması bekleniyor. Ayrıca Google, varsayılan olarak arama işlevinde SGE’nin özelliklerinden biri olan “AI Overviews” özelliğini kullanıma sunacağını duyurdu.
Google’ın Yapay Zeka Destekli ‘AI Overviews’ Arama Özelliği Bu Hafta Kullanıcılara Sunuluyor
Google’ın bu yeni özelliği, yaklaşık bir yıl süren laboratuvar testlerinin ve geliştirmelerin ardından kullanıma sunuluyor. Bu yenilik, web aramalarını yapay zeka destekli genel bakışlarla zenginleştirerek kullanıcıların sorgularına daha dinamik ve entegre yanıtlar verilmesini hedefliyor. SGE, çeşitli web kaynaklarından toplanan bilgileri düzenleyerek ve daha anlaşılır bir formata dönüştürerek arama deneyimini önemli ölçüde iyileştirmeyi vaat ediyor.
Şirket, bu yeni özelliğini yıl sonuna kadar bir milyardan fazla kullanıcıya ulaştırmayı hedefliyor. Öte yandan bu özellik, Arama’nın ayrılmaz bir parçası olacak ve Öne Çıkan Snippet veya Bilgi Paneli gibi tamamen devre dışı bırakılamayacak. Kullanıcıların yapay zeka tarafından üretilen yanıtları atlayıp doğrudan web bağlantılarını görmelerini sağlayacak bir filtre ekleme çalışmaları ise devam ediyor.
Google Arama’nın yapay zeka entegrasyonu ile web sitelerinin trafiğinde potansiyel düşüşler olabileceği yönünde bazı endişeler bulunuyor. Gartner’ın bir basın bültenine göre yapay zeka sohbet robotları ve üretken yapay zeka (GenAI) çözümlerinin popülerleşmesi, 2026 yılına kadar geleneksel arama motoru kullanımında %25 oranında bir azalmaya neden olabilir. Geçmişteki yapay zeka gelişmeleri dikkate alındığında bu yeni özelliklerin, web sitelerin trafiğini etkileyeceği öngörülüyor.
Google, ‘AI Overviews’ın geleneksel arama sonuçlarına göre daha fazla tıklama alacağını belirterek bu yeni özelliğin web sitelerin trafiğini olumsuz etkileyeceği yönündeki endişeleri hafifletmeye çalıştı. Ayrıca şirket, kullanıcı sayısını artırarak web sitelerine daha fazla ziyaretçi yönlendirmeye devam edeceğini de vurguladı.
Son olarak Google, kullanıcı deneyimini iyileştirmek için bir dizi yeni özelliği de test etmeye hazırlanıyor. Bu yenilikler arasında daha anlaşılır bilgi sunumu için basitleştirilmiş dil kullanımı, karmaşık sorgulara yönelik detaylı açıklamalar ve arama istekleri için video desteği bulunuyor. Şirket, bu adımların Google Arama’nın evriminin sadece başlangıcı olduğunu ve kullanıcı tabanını genişletip daha fazla trafik sağlamayı hedeflediğini belirtti.
Kaynak: wccftech.com
- 17 Mayıs 2024
- 34
- Teknoloji