İçindekiler
Embracer Group’un CEO’su Lars Wingefors, AAA oyun geliştirmenin artan zorlukları üzerine GamesIndustry.biz ile bir röportaj gerçekleştirdi.
Embracer Group’un 2023-24 mali raporuna göre klasik korku oyunu Alone in the Dark’ın yeniden çıkışı, şirketin satış beklentilerini karşılayamadı. CEO Lars Wingefors, yapılan röportajda oyunun kalitesini savunurken başarılı satışlar için daha fazla tüketiciye ulaşmanın önemine vurgu yaptı.
CEO Wingefors, Alone in the Dark oyununun yüksek kalitede olduğuna ve geliştiricilerin bu kaliteyi sunmak için ellerinden geleni yaptıklarına inandığını ifade etti. Ancak oyunun beklenen ilgiyi görmemesinin hayal kırıklığı yarattığını ve bu durumun acı bir gerçek olduğunu belirtti. Ayrıca oyun sektörünün ticari yönüne dikkat çekerek şirketin, gelecek için yatırım yapabilmesi ve tüketicilere ulaşabilmesi adına finansal başarıya ihtiyaç duyduğunu vurguladı.
Ayrıca Wingefors, AAA oyunların fiyatlarının artırılması ihtimali üzerine düşüncelerini paylaştı. Wingefors’a göre oyun geliştirme maliyetlerinin yükselmesi, oyun stüdyolarını ya fiyatları artırmaya ya da daha kısa süreli oyunlar üretmeye itebilir.
Birinci sınıf PC ve konsol oyunlarının fiyatlarını artırmak geliştiriciler için büyük bir zorluk oluşturuyor. Sektördeki rekabetin artması ve geliştirme maliyetlerinin yükselmesi, bu oyunların piyasaya sürülmesinden elde edilen kâr marjını düşürüyor.
Şimdiye kadar hiçbir şirket bu stratejiyi denememiş olsa da sektördeki bazı uzmanlar, oyuncuların kaliteli içeriğe daha fazla ödemeye hazır olabileceğini ve bu durumun piyasaya daha fazla ürün sürülmesini teşvik edebileceğini düşünüyor. Ancak şu an için çoğu oyun şirketi, mevcut fiyatlandırma uygulamalarına sadık kalmayı tercih ediyor. Fiyatları artırmayı deneyecek bir şirketin ortaya çıkıp çıkmayacağı ise zamanla belli olacak.
Kaynak: wccftech.com
- 04 Haziran 2024
- 55
- Teknoloji