İçindekiler
AYSAF’a yeni teknolojilere uyum, sektördeki girişimci kadınlar ve markalaşma adımları damgasını vuracak
Ayakkabı sektörünün önemli buluşma noktasıUluslararası Ayakkabı Yan Sanayi Fuarı AYSAF, sektörün çatı kuruluşu Ayakkabı Yan Sanayicileri Derneği (AYSAD) ve Artkim Fuarcılık iş birliği ile dünyanın dört bir yanından gelen, ayakkabı yan sanayi malzemeleri, deri, suni deri, tekstil, taban, ökçe, aksesuar, makine, kimyasal ve kalıp üreticilerini bir araya getirmeye hazırlanıyor. Sektöründe, Avrasya’nın birinci, Avrupa’nın ise ikinci en büyük fuarı olan 70. ‘Uluslararası Ayakkabı Yan Sanayi Fuarı AYSAF’, 1-4 Mayıs tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde açılıyor. Fuara 350’yi aşkın firma binden fazla marka ile katılıyor. Fuarı 60’tan fazla ülkeden yaklaşık 20 bine yakın sektör üyesinin ziyaret etmesi bekleniyor.
Fuar kapsamında, 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü’nde gerçekleşecek olan AYSAF Talks etkinliğinde, 130 yıllık aile mesleği ve Anadolu yemeni ayakkabı geleneğini dünya çapında izlenen filmlere de taşıyan Gaziantepli M. Orhan Çakıroğlu ‘Ustalara Saygı’ oturumuna katılacak. 1964 Gaziantep doğumlu olan Çakıroğlu, aile mesleği olan yemeniciliğin 4’üncü kuşak sürdürücülerinden olarak yaklaşık 35 yıldır yemeni ustalığı yapıyor.
Fuarın ikinci gününde ‘Girişimcilik, Kadının Doğasında Var’ panelinde sektörde son yıllarda yaratıcılıkları ve girişimleri ile ses getiren Çiğdem Kacar Selimoğlu, Bilge Can ve Fatma Menteş vizyonlarını paylaşırken, fuarın dördüncü günü World Wide Seller Kurucusu Ayşegül Kartal yurt dışında satış ve markalaşma konusunda bir konferans verecek.
Uluslararası Ayakkabı, Tabaklama ve Deri Ürünleri Üreticileri Derneği ASSOMAC ile iş birliği içinde oluşturulacak VR alanında katılımcılar, deri ve ayakkabı üretiminde kullanılan makine ve teknolojileri sanal ortamda detaylı inceleme şansı bulacaklar.
Salıcı: Maliyetler yüksek, üretmek ve satmak güç
AYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Sait Salıcı, “Avrupa’da fayda maliyet oranı sebebi ile fuarların katılımcı talepleri de, ziyaretçi sayıları da azalıyor. Fuarlar şampiyonlar ligi gibidir. Fuar varsa markaların katılması gerekir. Fuarlar, sektörü bir arada tutar. Sanayi devriminden bu yana sanayiciler ilk kez bu kadar zor günlerden geçiyor. Maliyetler yüksek, üretmek ve satmak zor. Birlik olmalı, birlikte hareket etmeliyiz. Hem ayakkabı hem de ayakkabı yan sanayi olarak gidecek daha çok yolumuz var. Fuarların ve birebir görüşmelerin ivmemizi artıracağına inanıyoruz. Hedefimiz, durağan geçen bu dönemde sektörü dönüştürmek, ayakta tutmak ve geleceğe kuvvetli hazırlamak” dedi.
Yaman: 20 bine yakın kişinin fuarı ziyaret etmesini bekliyoruz
Fuar, 18 yıldır düzenlediği ihtisas fuarları ile Türkiye’de ihracatın gelişmesinde etkin rol oynayan Artkim Fuarcılık tarafından düzenleniyor. ARTKİM Fuarcılık Kurucu CEO’su Cengiz Yaman, “Yurt dışında yaptığımız yerinde bire bir çalışmalar ile yine gerek yabancı markaların gerekse de ziyaretçilerin fuara katılımını organize ettik. Aldığımız yoğun geri dönüşler doğrultusunda Ortadoğu, Kuzey Afrika, Türki Cumhuriyetler, Rusya, Doğu Avrupa ve Balkanlardan 20 bine yakın kişinin fuarımızı ziyaret etmesini bekliyoruz” diye konuştu.
- 25 Nisan 2024
- 42
- Haber